ABForum.be  
Ga terug   ABForum.be > Algemeen > Security-Firewall-Spyware
Forum Handleidingen Chat Downloads LinX Radio

Security-Firewall-Spyware Alle vragen en weetjes over alles wat niet gezond is voor de pc

Reageren

Onderwerptools Weergave
Oud 13/08/06, 18:13
V4-lover's avatar
V4-lover Offline Man
ABF Senior
Belgie

Provider: Teleslet
Speciaal bericht Wat is de beste manier om je pc op te kuisen van rommel?

Ik heb hierjuist eens het stappenplan gevolgd van op de site www.oplossing.be maar dat blijkt niveel te beteren precies.
http://oplossing.be/index.php?board=...threadid=11895

Mijn PC start traag op.

Hoe kuisen jullie je pc of hoe zorgen jullie ervoor dat hij niet vuil geraakt?

En zeg nu niet door er een deken over te leggen hé

THX
V4
Oud 13/08/06, 19:36
ScSi's avatar
ScSi Offline Man
ABF Senior
Belgie

Provider: Telenet
Favoriete Newsreader: Agent
Specialiteit: Hardware
Met bleekwater

All kidding aside: crapcleaner is een heel goed programma'tje, samen met jv16powertools.
Ook spybot search&destroy doet goed werk, zeker in combinatie met een goeie antivirusoplossing (oa EzTrust en Kaspersky)
Oud 13/08/06, 20:06
Xentrix's avatar
Xentrix Offline Man
ABF Junior
Belgie

Oorspronkelijk geplaatst door V4-lover

Mijn PC start traag op.

Hoe kuisen jullie je pc of hoe zorgen jullie ervoor dat hij niet vuil geraakt?

V4

Ik gebruik de volgende programma's om orde op zaken te houden.......

Spywareblaster (preventieve anti-spyware,blokkeerd de spyware voordat hij op je PC komt, GRATIS) => http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

CCleaner (kuist je cache van je browser,cookies,prullenbak, en nog véél meer op GRATIS) => http://www.ccleaner.com/

Ook gebruik ik jv16 PowerTools 2006 zoals ScSi al zei (oa. voor je register op te ruimen, SHAREWARE 30-days trial) => http://www.jv16.org/

Webroot Spy Sweeper (anti-spyware, BETALEND) http://www.webroot.com/

Ook regelmatig eens defragmenteren (Start-> Alle Programma's-> Bureau Accessoires-> Systeemwerkset-> Schijfdefragmentatie) kan nooit geen kwaad.

Schijfopruiming
(Start-> Alle Programma's-> Bureau Accessoires-> Systeemwerkset-> Schijfopruiming), staat je systeemherstel aan, dan is het ook raadzaam om eens naar tabblad "meer opties" (onder schijfopruiming te gaan), daar zie je onderaan systeemherstel,daar kun je alle herstelpunten eens verwijderen behalve het laatste punt,
kan je ook ettelijke giga's extra opleveren.... .

Oud 13/08/06, 20:53
Krisje's avatar
Krisje Offline Man
ABF Addict
Belgie

Provider: Telenet - Shake
Favoriete Newsreader: Grabit
Favoriete Newsserver: Free, indien mogelijk
Specialiteit: Vanalles een beetje
Hier komt mijne waslijst :

- Spybot met Teatimer (scan altijd), Ad Aware, Microsoft Defender en Win Patrol (geeft weinig berichten)

-CCleaner, RegSupreme, EasyCleaner, SystemCleaner, RegCleaner (Als pc erg traag wordt laat ik ze allemaal wel eens scannen en allemaal geven ze verschillende oplossingen). In een andere Thread heeft (ik dacht Wewe) ook nog een andere oplossing gegeven. Telkens hij een progje verwijdert gaat hij zelf in de registry de sleutel verwijderen. Dat is ook een oplossing, maar een redelijke gevaarlijke vind ik.

- En dan nog het belangrijkste voor mij althans Mailwasher. Daar regel je zelf welke mails je wil doorlaten en welke niet en als allerlaatste Kaspersky, vertraagd wel, maar nog nooit probemen mee gehad.

Kijk hier ook eens : http://shop.kapaza.be/krisje1
Oud 13/08/06, 20:53
V4-lover's avatar
V4-lover Offline Man
ABF Senior
Belgie

Hmmm, komt zowat overeen met wat ik gebruik maar een vriend van me (kent z veel van pc's) zei:

nie voor niks he maar ge zijt uwe pc aan't verkloten met al die rommel. ipv
spy te verwijderen zette er nog meer op en zette een heel deel van je
poorten open.

Daarmee da'k da hier is wou weten hoe jullie dit doen.

THX
V4
Oud 13/08/06, 21:06
Zilverhippie Offline Man
ABF Senior
Belgie

Favoriete Newsreader: SABnzbd+
Favoriete Newsserver: Astraweb, XLned
Afhankelijk van de intensiteit waarmee je nieuwe software installeert om uit te testen zou ik toch om de zoveel maanden voor een complete re-install gaan (bijv. d.m.v. een Ghost-image).
En in het vervolg niet al te veel prutserij installeren op deze verse installatie, maar bijv. werken met VMWare om software uit te testen.

Succes
Oud 13/08/06, 22:48
fn9mm's avatar
fn9mm Offline Man
ABF Admin
Belgie

Favoriete Newsreader: SABnzbd
Favoriete Newsserver: PFcorner
Specialiteit: Usenet
naast alle ander tips ook eens zien wat er samen met windows opstart en op de achtergrond draait, ook dat vertraagt de pc enorm

start=>run>msconfig is daar een zeer goede methode voor, je kan je niet voorstellen wat er bij elke installatie bijkomt opde achtergrond,
al is het maar om updates van het programma te checken,

hier doe ik een msconfig na elke install van om het even wat en alls wat samen opstart met widows vliegt er af.
Oud 13/08/06, 22:55
Krisje's avatar
Krisje Offline Man
ABF Addict
Belgie

Provider: Telenet - Shake
Favoriete Newsreader: Grabit
Favoriete Newsserver: Free, indien mogelijk
Specialiteit: Vanalles een beetje
Oorspronkelijk geplaatst door fn9mm
naast alle ander tips ook eens zien wat er samen met windows opstart en op de achtergrond draait, ook dat vertraagt de pc enorm

hier doe ik een msconfig na elke install van om het even wat en alls wat samen opstart met widows vliegt er af.

Begrijp ik wel, maar al die progs die met windows opstarten, als je die uithaalt, verwijder je die dan? Of start je sommige op als windows is opgestart of enkel als je ze nodig hebt?

Kijk hier ook eens : http://shop.kapaza.be/krisje1
Oud 13/08/06, 23:22
fn9mm's avatar
fn9mm Offline Man
ABF Admin
Belgie

@Krisje nee, dat zijn onderdelen van een programma die op de achtergrond draaien, niet het programma zelf, uitzondering daarop is bv een virusscanner of een firewall, dat zijn werkelijk programma's die wel op de achtergrond mogen en moeten draaien, die niet verwijderen dus.

Die onderdelen die ik verwijder in msconfig dienen bv om elke dag te checken als er een update is van een programma, vind ik persoonlijk niet nodig, dat kijk ik zelf wel na, als je er zo een tiental staan hebt, zal je pc wel vertragen geloof me, en ze zijn absoluut niet nodig
De volgende leden hebben fn9mm bedankt voor dit bericht :
Krisje (14/08/06)
Oud 14/08/06, 10:17
polderman's avatar
polderman Offline Man
ABF Addict
Belgie

Provider: teledinges
Favoriete Newsreader: xnews ; newsleecher, Hella&Lottanzb
Favoriete Newsserver: giganews
Specialiteit: beetje hardware, beetje linux
Zilverhippie en Fn hebben gelijk. Als je pc zwaar draait dan is herinstalleren de boodschap.
En dan bij de verse installatie alles afzetten wat niet noodzakelijk moet draaien. Bij iedere verdere installatie van software zal je pc ietwat vertragen. Na een tijdje(dat is relatief natuurlijk) xp draaien zal je zowiezo toch eens moeten herinstalleren. Doe de test en haal van het usenet eens de unattended versies af van Pliek en ook een uitgeklede xp versie. Installeer beiden is op dezelfde PC en je ziet een Ferrari tegen een geitje optrekken. Maar met het geitje kan je dan wel vééél meer doen... Zwaardere PC aanschaffen kan natuurlijk ook!
Oud 14/08/06, 13:43
V4-lover's avatar
V4-lover Offline Man
ABF Senior
Belgie

Oorspronkelijk geplaatst door fn9mm

start=>run>msconfig is daar een zeer goede methode voor, je kan je niet voorstellen wat er bij elke installatie bijkomt opde achtergrond,
al is het maar om updates van het programma te checken,

Met hulpprog MSconfig heb ik praktisch alles uitgevinkt dat onder opstarten staat maar je kan ook nog bij services vinkjes wegdoen.
Hier staan er nen helen hoop zenne maar ik vraag da wel is liever eerst want het is geen auto hé waar ik aan begin te vijzen (dan zou ik hier ni moeten hulp roepen )

Merci voor de hulp.
Oud 14/08/06, 14:14
fn9mm's avatar
fn9mm Offline Man
ABF Admin
Belgie

Dat werd al eens aangehaald, effen zoeken, hé voila
http://www.abforum.be/showthread.php...light=services
Oud 01/01/11, 18:40
zeppelin41's avatar
zeppelin41 Offline Man
ABF Addict
Belgie

Provider: Scarlet
Favoriete Newsserver: Sunnyusenet
ik dacht ook al dat het al eens aan bod geweest is in het forum, ieder heeft wel zo zijn eigen manier om de pc te onderhouden. ikzelf heb altijd een image zitten voor als het fout gaat. verder draait er hier avast free virusscanner, superantispyware free, en tune up utilities 2011. 't is wel betalend maar ik gebruik het al van 2006 tot grote tevredenheid. het is een pakket dat idd meedraait op de achtergrond maar je veel werk uit handen neemt en zeer veel van de hier al opgenoemde oplossingen en software overbodig maakt of instelbaar maakt van in het progamma. ik ben nu eenmaal lui als een prog veel werk voor me kan doen dan zeg ik niet nee ik dacht toch dat pc's ons leven moeten vereenvoudigen. héhé was het maar zo . als ik nieuwe software wil uitproberen in windows dan zet ik de instalatie monitor aan van advanced uninstaller free aan. moet de instal weg? geen probleem de monitor doet dit mooi tot in detail.
Oud 01/01/11, 18:54
follie's avatar
follie Offline Man
ABF Addict
Nederland

Provider: Tele2
Favoriete Newsreader: Alt.binz
Favoriete Newsserver: Payserver
Specialiteit: Gorgonzola a la Follie
Oorspronkelijk geplaatst door zeppelin41 Bekijk bericht
ik dacht ook al dat het al eens aan bod geweest is in het forum,

Dit is een topic van 3,5 jaar geleden...
Oud 01/01/11, 22:59
a31969's avatar
a31969 Offline Man
ABF Professional
Nederland

Provider: ziggo
Favoriete Newsreader: newsleecher
Favoriete Newsserver: 91.223.220.236
Specialiteit: freeware
wat is belangrijk:
kijk wat er opstart
wat is belangrijk wat opstart
wat staat er nu op wat ik echt gebruik

progjes deinstalleren met revo-uninstaller:http://www.revouninstaller.com/revo_..._download.html
demo-progjes vinden en verwijderen:http://www.pcdecrapifier.com/
oude antivirusprogjes compleet verwijderen:http://www.mivercon.be/forum/thread-291.html

en verder je progjes niet automatisch naar updates laten zoeken(behalve je antivirus dan) want wie zit te wachten op de nieuwste update voor java, i-tunes, adobe reader en nog meer zooi.
dit werkt het beste na een schone instal dan.
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten